one twoooo

Film : A nightmare on Elm Street (9 Film)

Yıl : 1984 - 2010

Oyuncular : Robert Englud

Yönetmen : Wes Craven

Tür : Korku

10 üzerinden : 9

“one, two, freddy's coming for you.
three, four, better lock your door.
five, six, grab a crucifix.
seven, eight, better stay up late.
nine, ten, never... never...”

Beyaz elbiseli küçük kızların hafif flu bir görüntüde ip atlamaları ile giriş yapılır…

Kırmızı-yeşil çizgili kazaklı, yanık yüzlü, bıçak elli adam kazan dairelerine çeker kurbanlarını.

Korku filmlerinin klasikliğine kapılmaz. Filmin korku sahneleri ille de gece olmaz mesela, okulda dersteyken de uyuyup Freddy ile karşılaşabilir Nancy. Sürekli bir gök gürültüsü ve yağmur olmasına gerek yoktur ya da ölecek kişi evde yalnız uyumasa da olur. Bir sürü gencin beraber uyuduğu bir hastane odasında da olabilir…

1984 yılının teknoloji yoksunu ama samimi sinemasını en başarılı (sadece 1980lerin değil son 30 yılın) korku filmi ve zeki, komik, esprili, manyak ve ölü kahramanı Freddy Kruger geri dönüyor. Kısaca, bir çocuk katili olan Freddy’yi yakalayıp öldürdükten sonra ceseti yakan mahalle sakinlerinin çocuklarına rüyalar aracılığı ile ulaşan bu “sevimli” katilin hikâyesi bana hep çok zekice ve başarılı gelmiştir ilk izlediğim andan beri.

O zamanlar inter star olan kanalda, cuma ve cumartesi geceleri yayınlanan korku filmlerini hiç kaçırmaz, sonra da sabaha kadar korku içinde dönerdim yatağımda. Filmi ilk izlediğim zaman rüyaların gerçek hayata etki etmesi fikrini çok sevmiştim ama bu etkinin beni öldürebilecek bir etki olmasından da epey tırsmıştım. Sonra astral seyahat denen kavramı öğrendim, filme özgü bir fikir yoktu yani aslında ama yine de Freddy benim en sevdiğim hayal kahramanı olmaya devam etti.

Şimdi de geri dönmemek üzere bir iki kere yok edilmiş olan Freddy yine geri geliyor, müjdeler olsun :D

0 yorum: